علمی
 
 
منوی اصلی
صفحه نخـــــست
چــــاپ صفــــحه
خـــانه كردن وب
ذخـــــیره صفحه
پـست الکترونیک
بایگـــانی مطالب
در باره ی ما
 

سلام به وبلاگ خود خوش آمدید دوستان نظر یادتون نره دوستان اگه تونستید ب اون سایتی ک گفتم هم سری بزنید
موضاعات
پیوند وبلاگ
هر چی تا دلت بخواد
سامانه ازدواج دائم سارا
گن لاغری اسلیم لیفت">
گن لاغری اسلیم لیفت">گن لاغری اسلیم لیفت
چراغ خواب شلمن">چراغ خواب شلمن
من و خاطره هام
دوستت دارم !!!! ای زندگیم
سوتین ایر برا">سوتین ایر برا
املاک
روزگار نو
بهترین دنیای مد
عشق
jalebtarinha
تصاویر عجیب
tarsnak
araz1.loxblog.com
$سيميا$
سبوی تشنه
جالب
تصاویر جالب و دیدنی
تصاویر ماشین
در مورد ادبیات
مطالب زیبا
طلوع یک عشق
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی و آدرس shegeftish.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. با تشکر فراوان






 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی


آرشیو ماهیانه
خرداد 1394
تير 1393
اسفند 1392
آذر 1392
آبان 1392
مرداد 1392
تير 1392
بهمن 1391
آذر 1391
آبان 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
خرداد 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
نویسندگان
نویسندگان
پیوند وبلاگ
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

:: تمام پیوندها ::
 
طراح قالب و کد های جاوا...

كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS

طراح قالب و کد های جاوا...

Www.LoxBlog.Com

کد های وجاوا :


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 62
بازدید هفته : 161
بازدید ماه : 161
بازدید کل : 3138
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->


یک تصویر زیبا


کمی در مورد شهر شوش

تاریخچه ی شوش

 

شهر شوش با ۶/۵ کیلو متر مساحت در ۲۴ کیلومتری جنوب غربی دزفول و ۱۱۵ کیلو متری شمال غربی اهواز بین ۳۲ درجه و ۲ دقیقه عرض شمالی و ۴۷ درجه و ۱ دقیقه طول شرقی نسبت به نصف النهار گرینویچ قرار دارد . بلندی شهر شوش از سطح دریا ۸۷ متر و فاصله هوایی تا تهران ۴۷۹ کیلو متر است . فاصله ی زمینی شوش تا تهران ۷۶۶ کیلو متر ، تا اهواز ۱۱۵ ، تا دزفول ۲۴ و تا اندیمشک ۳۸ کیلو متر است . حدود ۱۳۲۹ ه.ش به بخش تبدیل شد ، شهر باستانی شوش از مرکز تمدن قدیم ، از معروفترین شهر های دنیا ، پایتخت چند هزار ساله مملکت عیلام و همچنین پایتخت زمستانی امپراطوری هخامنشی بوده است . در طبقات پایین تر این شهر آثاری بدست آمد که باستان شناسان آنها را مربوط به ۸ هزار سال پیش می دانند .

 دانیال یکی از پیامبران بنی اسرائیل ( قرن هفتم قبل از میلاد) است . دانیال به زبان های عربی مفهوم ( خدا حاکم من است ) را دارد. در سال ۶۵۵ قبل از میلاد وی را به دربار((نبوکد نصر)) پادشاه بابل به اسارت بردند . وی در آنجا به علوم کلدانیان و زبان مقدس واقف گردید و در حکمت از آنان پیشی گرفت . اولین واقعی که سبب نفوذ دانیال پیامبر گردید تعبیر خواب نبوکد نصربود. بدین گونه پیغمبری خود را آشکار نمد ومورد توجه آن پادشاه قرار گرفت . وی به همراه عده ای از قوم یهود به ایران مهاجرت  نمود و در شوش ساکن شد و در آنجا وفات یافت . آرامگاه دانیال پیامبردرساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ قرار دارد . بنای زیارتگاه شامل توحیاط است . برروی گنبدمخلوطی– پله ای قرارداردکه نوع رایج گنبدها ی منطقه است . شوش کهن ترین شهرجهان حدود۵۰۰۰ سال پیش ازمیلاد به عنوان کانون مذهبی ساکنان اطراف بنیاد نهاد شد . هنگامی که در سال ۱۸۸۴ میلادی مارسل دیو لافوا ، به منظور انباشتن موزه لوور از آثار هنری و فرهنگی ایران ، به همراه همسر و دو نفر از همکارانش از فرانسه به شوش رسیدند ، جز چند خانه کپری اطراف بقعه دانیال نبی که ظاهرا به منظور پذیرایی از از زائران ساخته شده بود ، مکانی برای زیست وجود نداشت ، زیرا شوش فقط در ایام زیارتی ، ساکنان موقتی پیدا می کرد .

ورود هیات فرانسوی به شوش با واکنش های متفاوتی از طرف مامورین وقت و مردم مواجه شد . واکنش ها به صورت های گوناگون ظاهر می کرد . عدم فروش مواد غذایی و کارگر از طرف مردم ، منبع بیتوته هیأت در حرم و اطراف آن اگر چه با توصیه های دکتر تولوزان که در دربار قاجار صاحب نفوذ بود موجب تخفیفی در این باره شد اما مخالفت های آشکار و نهان مردم موجب شد اعضای هیئت در روی یکی از تپه های شوش چادر بزنند . بعد از مدتی اطاقکی گلی نیز ساخته شد و در جلو آن باغچه کوچک سبزیکاری نیز بوجود آمد . زندگی در زیر چادر ، طبق آنچه از نوشته های مادام دیوفولا بر می آید چندان مطلوب نبود . مزاحمت های عشایر و مردم نقاط مختلف ، بخصوص انتساب بلایی مانند خسوف ، سیوع امراض مختلف ، طوفان و باران های سیل آسا را ناشی از بی حرمتی خارجیان به آرامگاه دانیال تلقی می کردند به همین جهت مومنین یک نوع نفرت نسبت به تازه واردان پیدا کردند . ضمنا اشیا حاصل از حفاری را نمیشد در داخل چادرهایی که از نظر امنیتی وضع مناسبی نداشتند قرار داد . اگر چه اعضای هیأت مسلح به تفنگ بودند با این حال در تمام مدتی که دیولافوا در شوش بود اقدامی صورت نگرفت .

حیات اقتصادی شهر شوش با احداث راه اصلی تهران – خرمشهر و راه آهن سراسری آغاز گردید . اهعمیت تاریخی آن نیز موجبات توجه و جذب جهانگردان و مشتاقان زیارت بارگاه دانیال نبی (ع) را فراهم آورده به نحوی که با افزایش جمعیت این شهر در سال ۱۳۳۵ دارای شهرداری گردید . جمعیت این شهر ۵۴۰۳۲ نفر است و مردم این شهر دارای مذهب شیعه هستند .وجود اراضی مستعد کشاورزی ، رودخانه های دائمی ، سفره های آب های زیر زمینی سطح نسبتا وسیع در حواشی رودخانه ، سواخل و آب بند های متعدد ، مراتع و مرکز کشت و صنعت در شهرستان شوش سبب شده اند مه فعالیت کشاورزی(زراعت ، دامداری و صید ماهی ) مهمترین فعالیت اقتصادی منطقه به شمار آید و بالاترین جمعیت فعال را به خود جذب نماید و در این میان بخش زراعت راز اهمیت ویزه ای برخوردار است به طوری که ۸۵ درصد شاغلین بخش کشاورزی را به خود مشغول کرده است .

این قلعه سالی حدود ۴ ماه یعنی از دی ماه تا اوایل اردیبهشت ماه مورد استفاده اعضای هیات بوده . در زمان گیرشمن هنگامی که هیات قصد تعطیل کار و ترک محل را داشت ، جلوی تمام وردی ها که از حیاط بالا به اطاق ها راه داشت باآجرو گچ تیغه می کردند . فقط یک نفر نگهبان که دائم در قلعه حضور داشت کار نگهبانی و حفاظت از اموال هیات را بر عهده داشت . این روال تا ۱۳۵۷ و شروع انقلاب ادامه داشت . با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تغییرات اساسی در نگرش به طرز کار و هدف های هیات های خارجی که به هر عنوان در ایران حضور داشتند تا تعیین ضوابط از ادامه کار کلیه باستان شناسان خارجی از جمله هیات های فرانسوی ممانعت بعمل آمد .

شهر سلطنتی و تاريخی شوش

 

اين شهر در ردیف اولين شهرهای متمدن دنيا شناخته شده است . این شهر متجاوز از نیم قرن است که خاورشناسان و باستان شناسان فرانسوی و آلمانی را در خود راه داده است و آنان مشغول بررسی و کشف واقعیت های ایران هستند . این کاوش نیم قرنه در جهان بی سابقه و مهم شناخته شده است . خرابه های شوش در میان دشت وسیع و باشکوهی از نظز جغرافیایی قرار دارد . که ادامه دشت بین النهرین است و بر فراز چهار تپه مرتفع میباشد ( در جنوب غربی ایران ) .

 این دشت در حدود چهار کیلومتر وسعت دارد . 4000 هزار سال پیش از میلاد مسیح مردم فلات ایران از خشک شدن تدریجی دشت شوش استفاده کرده و از دره های مرتفع مشرف بر آن برای سکونت در دشت شوش استفاده نمودند . از آن پس 5000 سال متمادی شوش نامزد ایفای نقش مهمی در زندگی سیاسی و اجتماعی ایران بوده است . میسیون فرانسوی که پیشرفت تمدن از ابتدا تا کنون را قدم به قدم دنبال نموده است

میگوید : در حدود 3000 سال قبل از میلاد مسیح امر تجارت و پیدایش خط و نوشتن کتاب یعنی شگفت انگیز ترین اختراعات بشری در جنوب ایران تحقق یافته است . در شوش زندگی شهر نشینی جالبی شکفته و این شهر به صورت پایتخت نیرومند امپراطوری های عیلام که تمدن آن مخلوطی از تمدن دولتهای  سومر و آکاد بود  و همچنین امپراطوری هخامنشیان قرار گرفت . در دل خاکهای شوش دهها کتیبه و نبشته های تاریخی توسط فرانسویان  بدست آمد که در مورد مذهب و جنگهای تاریخی و تمدن بشری سخن گفته است و امپراطوری عیلامی ها را در هزاران سال پیش اثبات نمود . تمدن شوش در کنار اولین تمدنهای بشری بابلی و آشوری قرار دارد . ارتش پیروزمند عیلامیان فتوحات بسیاری را در غرب و شمال  انجام دادند . عیلام رقیب سرسخت آشور بود و سرانجام در اثر ضربات سهمگین پادشاه آشور " آسوربانی پال " در هم کوبیده شد و کل شهر طعمه حریق ارتش آشوریان گشت  آشوریان که به منتهی قدرت و جلال رسیده بودند 30 سال پس از شکست عیلامیان از هم پاشیده شد ند و نینوا پایتخت آن به سرنوشت شوش دچار گشت . بعد از عیلامیان داریوش کبیر که از جان و دل پایتخت جدیدش در شوش را دوست میداشت کاخهای باشکوهی در خرابه های عیلام بنا نهاد . در حال حاضر در موزه لوور فرانسه سرستونهای زیبایی به شکل گاومیش و همچنین صفحات گلین مینا کاری شده و همچنین نقش سربازان گارد شاهنشاهی ایران ( گارد جاوید ) که از شوش بدست آمده است قرار دارد . پس از شاهنشاهی پر افتخار هخامشیان اسکندر شوش را از اهداف مهم خود قرار داد و تصمیم به فتح آن گرفت . وی شوش را کاملا تصرف کرد و غنائم بسیاری از آنجا بدست آورد . وی پس از بازگشت از هند با ارتشی نیرومند به شوش رفت و مدتی در آنجا بسر برد . همانجا دختر داریوش سوم آخرین پادشاه هخامنشی را به همسری برگزید و در شوش مراسم باشکوهی از عروسی خود بر پاکرد . در شوش عده زیادی از سربازان یونانی دختران ایرانی را به همسری برداشتند و در آنجا اتحادی بین دو دنیای غرب و شرق رقم خورد . "مرگان" و جانشینش "کنت دومکنم"متونی شگفت اور به زبانهای عیلامی – بابلی –  فرس قدیم یونانی و پهلوی از شوش بدست آوردند همراه با ابزارها و اثاثیه های بسیاری کهن  در کتابخانه های باستانی فرانسه بیش از 30 کتاب در مورد شوش و تمدن شوش وجود دارد.



آخرین مطالب ...
» فروش کلش اف کلنز
» کمی در مورد هواپیما اف 14
» دو دوست و چهل شهر
» سایت کار رو در آمد
» زندگی نامه ی هیتلز
» 15 شگفتی مغز انسان
» 15 شگفتی بدنسان
» یک تصویر زیبا
» کمی در مورد شهر شوش
» طب سوزنی
» کیف کن علم
» نگاه کن چه کارا میکنن با علمشون
» این است پیشرفت انسان
» آرش کمانگیر
» خارق العاده ترین انسان ها
» لکه های خورشیدی
» زلزله
» هفت شگفتی
» شگفتی های مغز انسان
» مطالبی در مورد شهر سوخته
» شهاب سنگ ها
» سفید چاله ها
» کرم چاله های فضایی
» سیاه چاله
» کوروش کبیر
» wooooovمطلب ارسالی ازshafa
» مسابقه
» دکتر غفاری دانشمند بزرگ کشور
» کمی در مورد تاریخ ایران
» زندان سلیمان
» تخت سلیمان
» منار جنبان
» زندگی نامه ی شاعر بزرگ شهریار
» تسلیت به مردم شریف آذر بایجان
» شهر افسانه ی تروا
» خورشید
» گالیور
» نیما یوشیج
» مصر باستان
» مثلث برمودا
» مانی
» سهراب سپهری
» جلال آل احمد
» تسلیت
» اهرام
» شگفتی های قرآن
» محمد ابن زکریای رازی
» الکساندر گراهامبل

Home | FeedBack

Copyright © 2008 LoxBlog.Com . All Rights Reserved. Translation Www.NazTarin.Com